eVision > Početna > Novosti

3 razloga zašto je digitalizacija neizbježna

Poduzeća i javne institucije u sve većem broju uključuju se u trend „poslovanja bez papira“, „bespapirnog poslovanja“ ili „elektroničkog ureda“ (koji god naziv Vam je privlačniji). Generalno svaki vodi prema istom – prestajete raditi posao „brzine papira“

Micanje papira iz poslovanja nas podsjeća na citat Henry Forda – „Da sam pitao ljude što žele, oni bi rekli brže konje…

mijenjač

Prvi automobil (Model T) Henrya Forda imao je samo dvije brzine i jednu za vožnju u rikverc. Kako je automobil pružao više snage za vožnju u rikverc, na strmim uzbrdicama bilo je nužno voziti se obrnuto od logičnog načina, odnosno – u rikverc. Kako bi čovjeku iz tog doba objasnili automobile sadašnjice?

Sustavi za upravljanje poslovnim sadržajem (ECM – Enterprise Content Management) napravili su nešto slično tome što je Henry Ford želio. Umjesto da „brže radimo s papirom“, jednostavno „brže radimo“. Izbacili smo papir i sve procese digitalizirali (slanje papira, potpisivanje računa…). 

Drugim riječima – uz ECM sustave nismo pronašli „bržeg konja“ nego „izmislili motor“.

Zašto onda mislimo da će je digitalizacija neizbježna?

1. Digitalno okružje se razvija

Izreka kaže: „Stare navike teško umiru“. Ako preciziramo, onda možemo reći da još uvijek opstaje ispunjavanje formulara, održavanje sastanaka sa stotinama papira ili vođenje procesa koji ovise o dokumentima.

Međutim, u posljednjem desetljeću dolazi do velike „digitalne revolucije“ i šira javnost prepoznaje učinke tehnologije. Organizacije usmjerene na smanjenje troškova također sve više prihvaćaju digitalna rješenja, ostavljajući „stare“ poslovne procese iza sebe.

računalo

U digitalnom svijetu često je da je jedini „fizički“ alat koji trebate – računalo.

Prave promjene događaju se i na mikrorazinama. Primjerice, dugoročne uštede može ostvarivati i samo jedan odjel u poduzeću ili javnoj upravi, i to centraliziranjem svog sadržaja (npr. dokumenata) na siguran i lako dostupan način.

Dobar primjer hvatanja trenda u razvoju digitalnog okružja je sustav uredskog poslovanja Grada Karlovca za građane kojim svi zainteresirani građani na jednom sigurnom i lako dostupnom mjestu mogu doći do čitavog niza dokumenata. Samo na ovaj način značajan broj ljudi dohvaća svoje dokumente i štedi svoje vrijeme i vrijeme zaposlenika Grada Karlovca.

2. Kreativno smanjujemo troškove

Financijska kriza bila je „okidač“ brojnim poduzećima i javnim institucijama da trebaju analizirati i eliminirati sve nepotrebne troškove – ili – da se na kreativan način troškovi umanje, a poslovanje i ubrza.


Ako se bavite web dizajnom, analizirat ćete sve aktivnosti posjetitelja web stranice i nećete trošiti svoje vrijeme na detalje koji ne znače puno, već ćete ciljano uložiti vrijeme u aktivnosti koje donose povrat na investiciju (ROI).

U Velikoj Britaniji, National Health Service od 2013. aktivno radi na poboljšanju svojih usluga putem digitalnih medija. Predviđanja PWC-a govore da je ukupni benefit svih modernizacija čak 4.4 milijarde £ koje će se do 2018. (kada britansko zdravstvo postaje potpuno „bespapirno“) vratiti natrag u zdravstveni sustav. (izvor: BBC

Ono što je posebno zanimljivo kod ovakvih primjera je činjenica da se ne radi o čistom „smanjenju troška“ u kojem se posao radi „po starom“. Dapače, radi se o značajnim smanjenjima troškova, a usput:

  • Posao se u potpunosti modernizira
  • Olakšava se interakcija pacijenata i liječnika

Možemo to nazvati „win-win“ situacijom.

3. Imamo veća očekivanja

Sve je lakše s tehnologijom – bankarenje, kupovina, komunikacija s prijateljima i obitelji, praćenje novosti… A toliko je lako da sve to možemo napraviti mobilnim uređajem koji uvijek nosimo sa sobom.

Digitalno okružje se jako brzo razvilo te smo kao potrošači postali puno zahtjevniji. S obzirom da je tehnologija norma, a ne luksuz, sve više potrošača i zaposlenika očekuje pristup „prvo digitalno“ – odnosno – da sve probleme rješava tehnologija ili ljudi koji koriste tehnologiju. Na primjeru grada Karlovca – zašto bi fizički odlazio po svoju papirologiju kad sve te dokumente mogu pronaći na internetu, na svojem „osobnom portalu“


Biste li radije poslijepodne proveli na svježem zraku ili „skaćuči“ od šaltera do šaltera?

Uz gradove koji polako implementiraju „poslovanje bez papira“, jedne od prvih institucija koje su bespapirno i digitalno poslovanje prihvatile kao normu bez koje potrošači ne žele interakciju su – banke. Gotovo svaka banka danas ima neki oblik digitalnih proizvoda preko kojih možete ostvariti interakciju i obavljati sve što trebate bez da fizički dolazite do banke (mobilne aplikacije, online portali…).

Sve više i više ljudi će htjeti doživjeti i javne usluge koje su u potpunosti digitalne, odnosno, „prvo digitalne“. Papir će ostati opcija kao alternativa na koju se možemo osloniti. Ipak, u budućnosti će sve biti dostupno preko tehnologije/interneta.

Zaključak

Premda postoji još na desetke razloga zašto je digitalizacija „svega“ već stvarnost, a ne daleka budućnost, tri razloga o kojima smo pisali u ovom članku su svakako jedni od najvažnijih.

Vjerujemo da smo trenutno u vremenu digitalne revolucije i da će ovaj članak za nekoliko godina biti u potpunosti zastario. Dapače – to je i naša vodilja – jer mi čvrsto vjerujemo da svojim doprinosom, uvođenjem ECM rješenja, stvaramo brži, povezaniji i „zeleniji“ digitalni svijet.

Zbog toga već preko 11 godina razvijamo OfficePoint, sustav za upravljanje poslovnim dokumentima i procesima.

BIZ datum:14.9.2015. 16:00 autor:

Dubravko Blaće

 
 
 
Kontaktirajte nas | Prijava za webinar
Kalendar aktivnosti
 

eVision informacijski sustavi d.o.o.

Baštijanova 52a, 10000 Zagreb | tel: +385 (1) 5390 400 | fax: +385 (21) 383 597 | OIB: 98227140678 | MBS: 080482498​

Kontaktirajte nas | Facebook | LinkedIn | Google+

© 2015. eVision informacijski sustavi d.o.o.  //  zaštita osobnih podataka  //  made with: SharePoint 2010  // design by: Sapun